Assalamualaikum.........Jemput datang minum kopi....apo kaba keluarge?harap2 kakak,abang,pak cik n mak cik hepi dgn blog sey ini.... MAJU LAH I.T DEMI NEGARA...

Aku pun x tau la....puisi ke madah ke marapu ke...ntah lah..

Siapa kamu hai manusia yg mengaku hebat?
Siapa kamu hai manusia yg mengaku baik?
Siapa kamu hai manusia yg mengaku jujur?
Siapa kamu hai manusia yg mengaku islam?
Siapa kamu hai manusia yg mengaku dia itu manusia?

Heh...jangan kau ingat aku nak percaya...
kau tau kenapa aku cakap aku percaya?
kerana Allah aku percaya kau...
kerana janji pada Rasul aku percaya kau...
kalau bukan kerana Allah dan Rasul...
sebesar zarah pun aku x mau percaya...

kenapa?
sebab.....dengan mudah kau kate kau islam...tapi kau x sembahyang...x mengaji...
zikir?lagi la kau x tau...sebut pun tunggang terbalik...
dengan mudah kau kate kau jujur....tapi kau selalu tipu boss kau....
tipu awek/pakwe kau...
kau kate kau baik...huh...tapi kau mudah aje menyumpah orang kalo org tu ter buat silap ka ko

kau kate kau hebatt...heh..lagi aku nak ketawa...
kau mampu pukul beberapa org...tapi...bile dapat sakit..kau x mampu nak lawan...
itu kau kate hebat? waahh...hebatt hebatt...

kau mengaku kau manusia....hahaha...tapi...perangai kau...x macam manusia pun
manusia ni..ade akal..ade hati..ade perasaan...
tapi kau???kau ade nafsu je....x de beza ngan binaatang....
nak aku sebut lagi?? kau punye perangai macam b.i.n.a.t.a.n.g...(eja elok2...kalo x dpt eja...suh binatang ajar kan)

maaf kan aku kalo ade yg terasa...
bukan niat aku nak kutuk2 korg..tp igat2 la akhirat...
kiamat dah dekat..amal korg dah cukup?
cukup2 lah dgn nikmat dunia ni....
setan dah ketawe guling2....malaikat menangis2....
Rasul kite dah puas berdoa...
kite ni...ape yg susah sgt nak jd baik?jd jujur?jd seseorang?

Tiada lah cinta sehabat cinta pada Allah S.W.T...
Tiada lah kasih sehebat kasih ya Rasulullah S.A.W..
Tiada lah indah ayat sehebat ayat2 Kalamullah...
Tiada lah rindu sehebat rindu Mati Syahid...
Tiada lah siksa sehebat siksa Alam Kubur...
Tiada lah nikmat sehebat nikmat Allah S.W.T..
Tiada lah Gerun sehebat Gerun nya Api Neraka Jahanam...
Tiada lah Gembira sehebat Gembira nya Syurga Firdaus...

yg mana korang nak?
yg indah or yg siksa?
hanye korg boleh buat keputusan..aku x dpt nak tolong...
aku nasihat utk diri aku sendiri juga...


salam semua....semoga hidup kamu d berkati...

2 KuNcU BerSuaRo:

Cik Yuki said...

Tiada lah cinta sehabat cinta pada Allah S.W.T...
Tiada lah kasih sehebat kasih ya Rasulullah S.A.W..
Tiada lah indah ayat sehebat ayat2 Kalamullah...
Tiada lah rindu sehebat rindu Mati Syahid...
Tiada lah siksa sehebat siksa Alam Kubur...
Tiada lah nikmat sehebat nikmat Allah S.W.T..
Tiada lah Gerun sehebat Gerun nya Api Neraka Jahanam...
Tiada lah Gembira sehebat Gembira nya Syurga Firdaus...

TERBEKKK...

aben said...

ngohohoho
makaseh
^_^

janji dah d tunaikan kan?

hohoho...