Assalamualaikum.........Jemput datang minum kopi....apo kaba keluarge?harap2 kakak,abang,pak cik n mak cik hepi dgn blog sey ini.... MAJU LAH I.T DEMI NEGARA...

kisah hidup ku...

aku ada janji ngan sorg budak ni...oleh kerna die ade luah skit prasaan ati die(bkan love story k)

maka terdetik le skit ati aben ni nak kongsi cite...

aku cume nak gtau..bkan die atau aben atau sesape la..yg ade kisah sedih gile..kisah yg menyakit kan ati...kalo kite ade kisah camtu..igat..ade lg org yg mempunyai kisah yg lg dahsat...so..ape yg berlaku biar kan berlaku..ok..

ok..aben mau stat story..

kisah nye begini...sewaktu aben d form 5...waktu tu..da dkat la SPM....kalo x slap la..lg 3 or 4 blan..aben nak SPM...time nak p skolah time tu mmg ade rase x sdap ati...tp..da mama n abah yg suh..make aben p la jugak..waktu kat skolah mmg x de pape yg berlaku...
so..aben agak2 mgkin sbb salah sgka kat six sense sendri...so..buat x reti la kan..masa berlalu dan trus berlalu..chewaahhh mcm buat esei..hehehe

dannnn..tibe la waktu utk aben blik ke umah...memecut d jln kg...mmg terase laju honda petak aku..hak hak hak hak..pecut punye pecut...dtg kembali rase x sdap....aaa...sudaa...apehal plak lg ni...so..aben slow la..menenang kan diri..ble da tnang..aben pecut blik...

5 minit da smpai umah..haha laju tol..ok la tmbah skit mase..15 minit..hehehe
bile da smpai..mama pon cite..aku blom tggal kasut lg tu...mama kate..abah 'takuk' lembu..(mksud nye pukul lembu gune parang)
da tu..tuan lembu tu dtg ngan 3 anak nye...diorg mintak duit ubat lembu...ok la kan..kire setle la...ala 200 slambe je abah aku baya...mlas nak pnjg cite...

n then part plg best....polis dtg umah aku nak tahan abah aku...pukul 1 pagi..ape gile nye...
aku tgok..org tu n 3 anak nye dtg skali..bile aku tnye pehal...polis tu kate..abah aku ada wat ugut bunuh..
haaaaaaaa???sorg lawan 3 org...korg agak2 sape yg mng?abah aku bukan reti silat..setakat ayun parang melibas sana sini tu...budak kecik pon reti...peh...aku bgang ar..tp abah aku kate x pe..kite p je balai..ok..aku ikut...smpai balai..ntah ape die borak kat dlm aku x dgr..mlas nak masuk cmpur hal org tue..
slesai kul 3 pg...haha bgkak mata aku p skolah...

sori eh aku skip skit...waktu kat skolah..aku x taw mane dtg nye berite...bdak klas aku tnye..ayah aku ni..pnah bunuh org ke?teeeekeeeeejut gile babeng arr....aku tnye mane diorg sume ni dpt taw?diorg x nak gtaw sumber sbnar dr sape...sbb diorg taw kpala otak aku kalo diorg sbut yg bkan2 pasal mama n abah aku....so..aku pon mlas nak ckp..aku syap je la..lg pon aku rase kalo aku bising2 lg la diorg kate..'sah mmg bapak aben ni murder'....
aku x nak diorg sbut mcm tu...lepas aku kene kaunseling...ckgu pon da tau..make ckgu ni..sebar kan..yg ayah aku kene fitnah....so...sejak dr hal tu...aku mgamalkan gaye hidup baru

maw taw?hehehehe
kalo korg susah ati...jom kite gelak...wlau pon susah..korg mesti trime..bahawa..hidup mesti d trus kan ngan jiwa yg hepi..kalo kite hepi...maka keje kite akan jd menarik...hati kite ni jd ikhlas...kalo la..kamu ade rase marah2 ngan seseorg...x pe...korg bli satu papan tebal n paku yg pnjg dr papan tu...bile marah...kamu ketuk paku tu..abis je paku..trik blik paku yg kamu da ketuk kat papan tu...ape rase agak nye?skit bukan..so..buat ape nak susah...cmpak je la papan tu...umpama nye..kamu da buang prasaan marah kamu...

jd..cara yg plg mudah...jom ketawa...asal kan x melebihi dr batasan nye...jgn smpai aku melawat korg kat umah skit jiwa...hahahahahahahahahahahahaahaha

7 KuNcU BerSuaRo:

Anonymous said...

emm setakat nie bunuh nyamuk aje aku berani hehe..!!!

woi aben ape ade baik? harap sihat okeh..!!!

Sherrrrrry said...

aceceh haha

Ben Sedqi said...

biasa....semua orang ada wat salah...kecuali nabi....tapi cara kita bertindak kene pk masak2, takut myesal kemudian hari....aben bijak....sabor....bukan takut, tp org yg paling kuat ialah org yg paling lama bsabar.......penah dengar kata2 tu kat mana?

Adreena Garden said...

betul kate bro_mie.. tp org xingat kat mane org dgar ayat tu.. ade baca kat majalah.. dikatakn oleh seseorg yg berpengaruh juge..

Aben said...

k.f....hehe kalo stakat nyamok..ari2 aben bunuh..lalat pon same..hahahaha

syanadya....ececeh..ini amoi aa..mcm x caye je..hahaha..

Bro_mie....yes..aben ni mmg penyabor la jugak..hahaha angkut bakul sendri la plak..hahaha

along....ala..kalo ckp ape pon..sume kamu pnah dgar...hahahaha wlau pon kamu cume bace..tp tetap kate dgar..hahaha plik tol kakak aben ni..

Sherrrrrry said...

haha xd lah :P

Sherrrrrry said...

aben.nm sbenar ?